Geen producten (0)

Verzenden

Bij alle producten zijn de verzendkosten inbegrepen (met uizondering van de waddeneilanden). 

Artikel 1 - Definities

We houden niet van moeilijke woorden. Wel van transparantie, goede service en ons flexibel opstellen! We hebben enkele pijlers waar we ons op focussen:

  • Ons aanbod– Dat is ruim, goed geprijsd, flexibel samen te stellen en groeit elke dag!
  • Prijs– Daarin willen we uitblinken. Elke dag kijken we of we nog iets aan de prijs kunnen doen.
  • Garantie– Krijgt u gewoon. Zoals het hoort. Mits goed omgesprongen met het product, zullen wij het product repareren/vervangen!
  • Levering– Die is snel. En we zijn altijd op zoek naar nieuwe kansen!
  • Betaling– Er is veel te kiezen.  Alle betaalmethodes zijn snel en veilig.
  • Klachten– Nemen we uiterst serieus. Na bezorging vragen we u om uw eerlijke mening en zijn we benieuwd naar uw ervaring met ons. Een klacht? Geen probleem! Daar leren we van.

Artikel 2 - Identiteit van de ondernemer

Wij van handelsonderneming OERSTAAL of HOUTKNIPPER.nl zijn gevestigd in jislum en ook daar kunt u ons showroom bewonderen of een demonstratie krijgen.

Handelsonderneming OERSTAAL

Hikkaarderdyk 31c

9177 GA jislum

Kvk-nr    70403031

Btw nr NL106426965B01

e-mail jan@oerstaal.nl

tel-0615033993                                                                                                                           

Artikel 3 - Toepasselijkheid

Als u als particulier iets bij ons bestelt, zijn deze Algemene voorwaarden van toepassing. Om ze bij u onder de aandacht te brengen hebben we een speciaal plekje op onze website gereserveerd en vlak voordat u een bestelling afrondt wijzen we u er graag nog even op.

Artikel 4 - Het aanbod

Alles wat u moet weten over het product staat omschreven op de pagina van het betreffende product. Net als wat meegeleverd wordt. Verwacht u iets meer of wilt u wat bijbestellen? Neem even contact met ons op.Een foutje of vergissing op onze website, zoals een verdwaalde komma of een foutje in de leveromvang? Dat herstellen we graag en het staat ons dan ook vrij dit zonder verdere consequenties voor ons te doen. Is de prijs anders dan gisteren? De markt is onderhevig aan snelle veranderingen en wij gaan daarin graag mee. Moet kunnen dus.We doen ons best om onze producten zo goed mogelijk te omschrijven. En zo goed mogelijke productafbeeldingen bij te voegen. Mochten we er eens naast zitten, bijvoorbeeld de kleur van het geleverde product wijkt volgens uw waarneming af van hetgeen op de website gepresenteerd wordt, dan blijven we buiten schot. Uw bestelling kan om deze reden niet geannuleerd worden. Maar hey, het gaat toch om de werking van het product? En die is van de merken die u bij ons vindt ongeëvenaard.We zullen u altijd vertellen wát u koopt, wat het kost, wanneer u het - bij benadering - ontvangt en wat we afspreken over bijvoorbeeld ruilen.

Zodra u bij ons een bestelling plaatst, is er sprake van een overeenkomst en dient u de bijbehorende regels te respecteren. Er staat niets geks in hoor. Per e-mail ontvangt u een bevestiging van uw bestelling. Klopt er volgens u iets niet? Neem dan direct even contact met ons op. Bij ons profiteert u van een beveiligde digitale omgeving, die afgesloten is voor kwade invloeden van buitenaf en waar u veilig kunt betalen. Wist u dat digitaal betalen tegenwoordig tot minder incidenten leidt dan betalen in real life?Als u bij ons een bestelling plaatst moeten we erbij zeggen dat we voor sommige betaalmethodes een kleine automatische check doen. Er kan dan uitkomen dat u helaas niet in aanmerking komt voor die transactie. In dat geval kunnen we de overeenkomst annuleren. We kunnen het maar gezegd hebben!

Artikel 5 - De overeenkomst

Zodra u bij ons een bestelling plaatst, is er sprake van een overeenkomst. Waarmee u aangeeft de bijbehorende regels te respecteren. Staat niets geks in hoor. Per e-mail ontvangt u een bevestiging van uw bestelling, en dientengevolge onze overeenkomst. Klopt er volgens u iets niet? Neem dan direct even contact met ons op. Bij Gereedschapcentrum.nl profiteert u van een beveiligde digitale omgeving, welke afgesloten is voor kwade invloeden van buitenaf en waar u veilig kunt betalen. Wist u dat digitaal betalen tegenwoordig tot minder incidenten leidt dan betalen in real life?
Als u bij ons een bestelling plaatst moeten we erbij zeggen dat we voor sommige betaalmethodes een kleine automatische check doen. Er kan dan uitkomen dat u helaas niet in aanmerking komt voor die transactie. In dat geval kunnen we de overeenkomst annuleren. We kunnen het maar gezegd hebben!.

Artikel 6 - Herroepingsrecht

Wilt u een product retourneren? Is het toch niet precies wat u zoekt? Geen probleem!

De consument kan een overeenkomst met betrekking tot de aankoop van een product gedurende een bedenktijd van 14 dagen* zonder opgave van redenen ontbinden. Wij mogen u vragen naar de reden, mogelijk kunnen wij namelijk onze diensten verbeteren, maar wij kunnen u dit niet verplichten. De bedenktijd gaat in nadat u, of een aangewezen derde, behoudens de vervoerder, het product heeft ontvangen.

Wanneer een product gebruikt is, is er geen sprake van een zichttermijn maar van een gebruikstermijn. Hierdoor is het product niet meer in “winkelstaat”, waardoor het kan zijn dat wij minder geld terug geven (waardevermindering).

Meerdere producten besteld? En in één bestelling? De bedenktijd gaat in op de dag dat u het laatste product uit de bestelling heeft ontvange

Artikel 7 - Uitsluiting herroepingsrecht

Bij ons kunt u áltijd gebruikmaken van het herroepingsrecht. Uitgezonderd van het herroepingsrecht is een consumentenkoop die ziet op de levering van:

  • Volgens specificaties van de consument vervaardigde producten, die niet geprefabriceerd zijn en die worden vervaardigd op basis van een individuele keuze of beslissing van de consument, of die duidelijk voor een specifieke persoon bestemd zijn;
  • Producten die snel bederven of die een beperkte houdbaarheid hebben;
  • Producten die niet geschikt zijn om te worden teruggezonden om redenen van gezondheidsbescherming of hygiëne en waarvan de verzegeling na de levering is verbroken;
  • Producten die na levering door hun aard onherroepelijk zijn vermengd met andere zaken;
  • Alcoholische dranken waarvan de prijs bij de koop is overeengekomen, maar waarvan de levering pas kan plaatsvinden na 30 dagen, en waarvan de werkelijke waarde afhankelijk is van schommelingen op de markt waarop u geen invloed heeft;
  • Audio- en video-opnamen en computerprogrammatuur waarvan de verzegeling na levering is verbroken;
  • Kranten, tijdschriften of magazines, met uitzondering van een overeenkomst voor de geregelde levering van dergelijke publicaties (een abonnement);

Artikel 8 - De prijs

  • Op onze website vindt u altijd de meest actuele prijzen.
  • De prijzen staan exclusief BTW op onze website vermeld (handig voor een bedrijfsmatige aankoop!).
  • De prijzen van onze producten kunnen dagelijks aangepast worden. Waarom? We willen te allen tijde de scherpste prijs kunnen aanbieden.
  • Het overeengekomen aankoopbedrag uit de orderbevestiging (die per e-mail verzonden wordt direct na uw bestelling) is leidend.
  • Veranderingen in BTW-tarieven komen vanuit de overheid en daar hebben we ons aan te houden.
  • Het aankoopbedrag wordt betaald inclusief BTW (de bedragen exclusief BTW staan er ook bij vermeld).
  • Een foutief gecommuniceerde prijs (ook op de website) leidt niet tot een voortzetting van de overeenkomst en levering van het betreffende product voor de foutieve prijs.

Artikel 9 - Conformiteit en garantie

  • Als u bij ons een product koopt, krijgt u waar voor uw geld. Het product is geschikt voor niet anders dan normaal gebruik, als u het product anders gebruikt dan waar het voor bedoeld is dan vervalt de garantie. Schort er binnen de garantieperiode iets aan?, bij normaal gebruik dan heeft u natuurlijk gewoon garantie.
  • Hoe meld ik mijn product aan voor de garantieservice?
  • Gewoon een e-mail sturen naar jan@oerstaal.nl

Artikel 10 - Levering en uitvoering

  • Wij doen ons best om u de best mogelijke dienstverlening te bieden. Zodra uw bestelling en betaling bij ons binnen zijn, gaat ons team aan de slag om uw bestelling voor te bereiden en op plek van bestemming te krijgen. Tijdig en op correcte wijze.
  • We doen ons best om het product binnen een week bij u te krijgen maar kunnen niks garanderen.
  • Mocht een niet-voorradig product na het plaatsen van de bestelling toch lastig leverbaar zijn, kunt u natuurlijk te allen tijde uw bestelling annuleren. Het aankoopbedrag en eventueel betaalde verzendkosten worden in dat geval overgemaakt. Betaalde verzendkosten worden alleen terug overgemaakt als de gehele bestelling geannuleerd wordt. Bovendien worden alleen de standaard verzendkosten vergoed.
  • We laten uw bestelling afleveren op het opgegeven afleveradres. Een foutief afleveradres valt buiten onze verantwoordelijkheid. Verkeerd geleverd? Maak hier binnen vijf werkdagen melding van bij ons, middels telefoon of e-mail, en we lossen het zo spoedig mogelijk op.

Artikel 11 - Betaling

Zodra uw betaling voor uw bestelling bij ons binnen is, wordt de verwerking van uw bestelling in gang gezet. Ons team zet uw product(en) gereed voor verzending, zodat uw pakketje kan worden overgedragen aan onze bezorgpartner(s).

Valt het u op dat er iets niet klopt rondom het betalingsproces? Geef het even door.

De consument is niet bevoegd op de aan de ondernemer verschuldigde bedragen enig bedrag wegens een door hem gestelde tegenvordering in mindering te brengen (verrekeningsverbod).

Artikel 12 - Klachten

Heeft u een klacht? Dat kan natuurlijk. Wij nemen iedere klacht zeer serieus op en zullen deze daar waar mogelijk direct rechtzetten. Van iedere klacht kunnen wij leren!

Onze visie is dat we er eerst met onze klant zelf proberen uit te komen, zodat het niet verder escaleert, Onnodig namelijk.

Artikel 13 - Aanvullende of afwijkende bepalingen

Toekomstige aanpassingen aan deze algemene voorwaarden zullen we kenbaar maken via onze website. Het zal sowieso niet verkeerd uitpakken voor u, onze klant staat centraal.